Soru:
Diyatonik bir cetvelde keskin ve düzler olabilir mi?
ktm5124
2014-11-23 03:46:44 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Müzik teorisi üzerine bir kitap okuyorum. Diyatonik ölçeğin, ABCDEFG notalarını 5 ton ve 2 yarım tonluk bir düzenlemede kullanan herhangi bir yedi notalı ölçek olduğunu söyleyen bir kitap okuyorum.

İstedim bir noktayı netleştirin: G majör ölçeğini düşünün. Bir tane keskin, F # var. Hala bir diyatonik ölçek mi? Diyatonik bir cetvelde keskin ve düzler olabilir mi?

G majör bir diyatonik ölçek ise, tüm büyük ölçeklerin ve tüm küçük ölçeklerin diyatonik olduğunu varsayıyorum.

üç yanıtlar:
Caleb Hines
2014-11-23 04:15:57 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Haklısınız. Diyatonik bir skalayı oluşturan tonların ve yarı tonların paterni, skalanın "diyatonikliğini" değiştirmeden herhangi bir başlangıç ​​perdesine aktarılabilir. Tüm büyük ve doğal küçük ölçekler diyatoniktir.

Listelediğiniz ölçeğin T / S modeline bakarsanız (A'dan başlayarak) bu: TSTTSTT'dir. Diyatonik ölçek, bu modelin herhangi bir dönüşüdür (farklı dönüşler "modlar" olarak adlandırılır) ve daha sonra herhangi bir başlangıç ​​perdesine aktarılabilir.

Bu modelde neyin bu kadar özel olduğunu merak ediyorsanız, wikipeida bunu iyi açıklıyor:

Bu model, birden fazla oktavı kapsayan bir diyatonik ölçekte, tüm yarım adımların birbirinden maksimum olarak ayrılmasını sağlar (yani, en az iki tam adımla ayrılır).

Anlıyorum. Öyleyse, T / S modeli TSTTSTT'nin uygun bir dönüşü olmasaydı, o zaman yedi harfli bir ölçekle sonuçlanmaz mıydınız? (örneğin STSTTTT veya STTTTST)
Diyatonik bir ölçek elde edemezsiniz. İkinci kalıbınıza (STTTTST) C üzerinde başlayabilir ve ölçeği elde edebilirsiniz: C, Db, Eb, F, G, A, Bb, C. Ancak buna yine de diyatonik ölçek denilmeyecektir.
Dom
2014-11-23 04:15:21 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Evet, G majör ölçeği diyatoniktir. Bir şeyin diyatonik olmasının temel fikri, ölçekteki tüm harf adı verilen notları "geçebilmenizdir". Bunu yaparak, her ölçek derecesi ayrı bir harf adı alacaktı. 'Dia'nın kendisi yine de anlamına gelir ve 7 harfli notlardan ve tekrarlardan geçen her ölçek diyatoniktir.

Yani G majör anahtarında G, A, B var , C, D, E ve F #. Ölçekteki her harfin adından birine sahipsiniz, bu nedenle ölçek, herhangi bir büyük veya küçük ölçek dahil olmak üzere diyatoniktir.

Aslında, terimin Yunan ayar teorisinden geldiğine inanıyorum. Diyatonik, kromatik ve armonik ayarlamalar vardı ve diyatonik ayar, beşinci sırada tekrarlanan tüm tonlar üzerine inşa edildi (yani F G B A).
Ayrıca, Napoliten ölçeği (https://en.wikipedia.org/wiki/Neapolitan_scale) (C Db Eb F G A B C) 7 harfli notların hepsinden geçer, ancak kimsenin buna diatonik diyeceğini düşünmüyorum.
Tim
2014-11-23 18:23:44 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Diyatonik terimiyle ilgili bir karışıklık var. Kontrol ettiğim çoğu kaynak, büyük ve küçük ölçeklerdeki notlara atıfta bulunuyor. Bu, anahtar imzalarda yansıtılır. Böylece F # dahil ancak F hariç G majörden gelen herhangi bir not diyatonik olacaktır. Yani parçanın o noktasında, o anahtarda sadece o notaları kullanan bir melodi diyatonik olacaktır. Küçüklerin onlar hakkında biraz muğlaklığı var. Doğal minör, göreli majörle aynı notaları içerdiğinden, anahtar işaretine yansıyan iyidir. Ancak hem armonik hem de melodik, anahtar işaretinde belirtilmeyen notalar içerir. Bununla birlikte, çoğu kaynak aynı zamanda diyatonik oldukları için mutlu görünüyor. Örneğin, A minor dilinde yazılmış bir parçada olduğu gibi, anahtar işaretinde bulunmayabilen F, F #, G, G # içerebilir.

Bu, bazı kaynaklara göre, modların, Dorian'da olduğu gibi, vb. de diyatonik olarak yorumlanabilir.

Diyatoniğin 'zıttı', özellikle anahtar içinde bulunanlar dışındaki notaların kullanıldığı kromatiktir.

"Diyatonik ölçek" ve "diyatonik melodi" terimleri arasında bir fark olabilir gibi görünüyor. Örneğin, bir diyatonik ölçek, belirli tonlar ve yarı tonlar desenine sahip modlardan herhangi biri olabilir (bkz. Caleb'in cevabı). Oysa bir diyatonik melodi, yalnızca anahtar imzadaki notaları veya sizin de belirttiğiniz gibi armonik ve melodik küçüklerin notalarını içerebilir.
Bu SE tartışması, diyatonik terimi hakkında iyi bir genel bakış sunmalıdır https://music.stackexchange.com/q/92411/61288


Bu Soru-Cevap, otomatik olarak İngilizce dilinden çevrilmiştir.Orijinal içerik, dağıtıldığı cc by-sa 3.0 lisansı için teşekkür ettiğimiz stackexchange'ta mevcuttur.
Loading...